Kennissessie: Inkopen met impact Dag 2

18 september 2025
 Zeist

Community Nevi Publiek organiseert vanuit het Nevi House of Procurement dag 2 van dit tweeluik onder de titel Inkopen met impact: breder dan je denkt!. We gaan samen de verschillende lagen van “Impact” benaderen en afpellen! Ben je benieuwd naar inspirerende aanbestedingen waarbij de markt op een vernieuwende manier is benaderd om maatschappelijke impact te vergroten? Schrijf je dan in.

Over dit event

Na de succesvolle eerdere Kennissessies “in het land” (waaronder het eerste deel van dit tweeluik) zijn we dit keer “thuis” in ons eigen Nevi House of Procurement, vanuit het hele land goed bereikbaar met ov en auto. Tijdens dag 2 komt een palet aan inspirerende aanbestedingen langs waar op een niet-reguliere wijze de markt is benaderd om daarmee maatschappelijke doelstellingen te gaan bereiken.

Inkopen met impact is een onderwerp dat de afgelopen jaren flink in de schijnwerpers is komen te staan. Duurzaamheid, Social Return, stimuleren MKB-deelname of lokaal contracteren; bekende doelstellingen waar impact vaak aan gerelateerd wordt en in menig inkoop- en aanbestedingsbeleid terugkomt. Ook zijn de 17 SDG-doelstellingen inmiddels op de agenda komen te staan. Aanbesteders stoeien nog wel met het vertalen en afwegen van al deze doelstellingen in hun eigen aanbestedingsstrategie, aanbestedingen en uiteindelijke contractrelaties.

Met impact” is hierin een relevante toevoeging aan “Inkopen”. Want waar is die impact dan op gericht? Wie gaat er iets van merken als er met impact is ingekocht? Is de impact gericht op een langere termijn doel: Global warming tegen gaan, of is de impact ook dichterbij en direct meetbaar? En wat betekent dit dan voor de eigen rol als publieke opdrachtgever en voor de leveranciersrelaties die je daarvoor aan moet gaan? Die leveren immers de impact, binnen de kaders en wensen die opdrachtgevers hebben aangegeven.

Vanuit Nevi Publiek organiseren we deze Kennissessie waarin we “Impact” op verschillende lagen gaan benaderen en afpellen. Het is breder dan je denkt. Wij zien dat er op alle lagen nog veel stappen te maken zijn en geleerd kan worden van elkaar: 

  • Impact voor de eigen organisatie en alle gebruikers daarbinnen
  • Impact voor de externe klant (de burger, reiziger, client, patiënt, etc.) 
  • Impact op regionaal niveau 
  • Impact op (inter)nationaal niveau 

Meer info

Informatie over event

Ook interessant

Supplychain-leiders zijn te positief over eigen functioneren

Supplychain-leiders zijn te positief over eigen functioneren

Hoe maken AI-kaarten toeleveringsketens slimmer en sneller?

Hoe maken AI-kaarten toeleveringsketens slimmer en sneller?

Routekaart voor een fatsoenlijke toeleveringsketen van suikerriet

Routekaart voor een fatsoenlijke toeleveringsketen van suikerriet