Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen
Realiseer je hoeveel data er beschikbaar is voor inkoopprofessionals en wat de kracht kan zijn om dit te integreren in je dagelijkse inkooppraktijk. Dit webinar wordt georganiseerd door Nevi Kring Oost waarbij spreker Robert Driessen, oprichter van WTP graag zijn kennis deelt over dit onderwerp.
Inkoop loopt van oudsher achter op vakgebieden als sales en marketing. Binnen de relatie tussen een inkoper en een accountmanager, heeft de inkoper als basis een enorme data- achterstand. Er wordt zelden onderhandeld op basis van harde feiten en er is geen feitelijk bewijs waaruit blijkt hoe de prestatie van een leverancier zich ontwikkelt.
Hoe fantastisch zou het zijn voor een inkoper om inzicht te hebben in dat ene lijstje, dat je leverancier nooit wilt delen: de kostprijsopbouw van een product, inclusief de winstmarge en de kostprijsontwikkelingen. De droom voor iedere inkoper: volledig inzicht in de prijsopbouw van een product.
Door het toepassen van Should Costing (wat zou iets mogen kosten), kun je dit bij benadering bereiken. En de tijd is voorbij dat je hiervoor cost engineers nodig hebt die dagenlang aan een calculatie werken en vervolgens een (te) dik en (te) technisch rapport opleveren.
Tijdens deze sessie komen de volgende onderwerpen aan bod: